Wydłużenie żywotności łańcucha

Tego dodatku nikomu, kto ma styczność ze światem motocykli nie muszę raczej przedstawiać. Osobom nie będącym jednak w temacie wyjaśniam, że firma Scottoiler produkuje między innymi oliwiarki do łańcuchów napędowych w motocyklach. Urządzenie to ma za zadanie (jak sama nazwa wskazuje) utrzymać odpowiednie nasmarowanie łańcucha oraz zębatek w celu przedłużenia ich żywotności.

Przy normalnym użytkowaniu, bez zamontowanej oliwiarki, łańcuch należałoby smarować średnio co 500 km, w zależności od warunków, w których jeździ się motocyklem. Jako, że powinno się to robić cyklicznie, podczas długiej podróży trzeba by było wygospodarować miejsce na puszkę ze smarem w dość ograniczonym bagażu. Do tego stosowanie co około drugi dzień może z czasem okazać się frustrujące. Szczególnie, że łańcuch należałoby dokładnie wyczyścić co dwa, trzy smarowania. Ponadto podczas jazdy nadmiar smaru oblepia większość sąsiednich elementów, co w końcowym efekcie tworzy lepką, brudną maź, którą też dobrze byłoby systematycznie usuwać. Przy stosowaniu automatycznej oliwiarki, wiele z wymienionych wyżej „niedogodności” znika.

Oliwiarka zamontowana w naszych motocyklach uruchamiana jest poprzez zassanie powietrza przez przepustnicę, gdzie jest podłączona. Wytworzone podciśnienie otwiera zawór w mechanizmie pozwalając na przepływ oleju. Ten, dzięki grawitacji spływa wężykiem do igły podającej kroplę po kropli na zębatkę, gdzie siła odśrodkowa rozprowadza go po łańcuchu. Ilość podawanego oleju reguluje się w zależności od warunków atmosferycznych i terenu z jakim przyjdzie się nam zmierzyć. Do tego odpowiednie dostosowanie ilości oleju zmniejsza zabrudzenie okolicznych elementów. Raz napełniony zbiornik wystarcza na zdecydowanie więcej kilometrów jak kilkukrotne nanoszenie smaru. System jest ogromnym ułatwieniem, bo wystarczy tylko regularnie sprawdzać, czy nie brakuje nam oleju w zbiorniczku. A co najważniejsze, przy odpowiednim użyciu wydłuża żywotność napędu w motocyklu.

Są oczywiście dostępne inne oliwiarki, niektóre bardziej dokładne, z przeróżnymi opcjami smarowania i wykorzystujące elektronikę. Ale jak to z elektroniką bywa, może namnożyć niepotrzebnych kłopotów. Zastosowany przez nas Scottoiler V System jest dobrze znanym i sprawdzonym przez wielu użytkowników rozwiązaniem.

Udostępnij:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *